Technologia

Korzystanie z Internetu w 2024

Jesteście ciekawi jak korzystamy z Internetu? Ile czasu spędzamy w sieci? Jakie platformy społecznościowe cieszą się największą popularnością? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w opublikowanym właśnie raporcie Digital 2024 Global Overview.

2/3 z nas korzysta z Internetu, co oznacza, że liczba jego użytkowników na całym świecie wynosi 5.35 miliarda. Najwięcej czasu dziennie w sieci spędzają mieszkańcy RPA – aż 9 godzin i 24 minuty. Najmniej Japończycy – zaledwie 3 godziny i 56 minut. Jest też wiele krajów, w których dostępu do sieci nie ma znaczna część społeczeństwa. W samych tylko Indiach takich osób jest aż 680 milionów. Jak sytuacja wygląda w Polsce? Aż 88 procent z nas aktywnie korzysta z Internetu i zajmuje nam to średnio 6 godzin i 40 minut dziennie. 

Internet tylko na laptopie?

5.61 miliarda ludzi nazwiecie korzysta z telefonów komórkowych. Stanowi to blisko 70 procent całej populacji. Liczba użytkowników cały czas rośnie – w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy o 138 milionów.

Jak spędzamy czas w Internecie?

Najpopularniejszą rozrywką online są Media Społecznościowe, w których jest ponad 5 miliardów aktywnych tożsamości użytkowników. Liczba ta jednak stale rośnie – w zeszłym roku o ponad 230 milionów.

Każdy z użytkowników Internetu w wieku produkcyjnym melduje się na swoich profilach przynajmniej raz w miesiącu. Przeciętny użytkownik SoMe spędza w nich blisko 2 i pół godziny. Twórcy raportu przewidują, że w tym roku wszyscy ludzie na świecie spędzą na Facebooku, Instagramie czy TikToku łącznie… 500 milionów lat. Warto zauważyć, że im starszy użytkownik, tym mniej czasu spędza w Internecie. Mamy tu jednak wyjątek – jest nim Portugalia. Kraj, który ma najstarszą populację na świecie jednocześnie znajduje się w czołówce, jeżeli chodzi o czas poświęcony przez obywateli aktywnościom w Internecie.

Do najbardziej popularnych platform social mediowych należy Instagram, Whatapp, Facebook, Wechat oraz TikTok. Powstała w roku 2016 platforma TikTok zyskuje jednak na wartości mając niemal równie szerokie dotarcie reklamowe (1,56 miliarda użytkowników miesięcznie) co dłużej działający Instragram (1,65 miliarda). Mimo wszystko, typowy użytkownik spędzał na Instagramie o połowę mniej czasu (niecałe 16 godzin miesięcznie) niż na TikToku (34 godziny miesięcznie).

Potrzeba informacji głównym cele poszukiwań w Internecie

Na pytanie o to, dlaczego korzystają z Internetu 61 procent respondentów odpowiedziało, że szuka w nim potrzebnych informacji. Natomiast 56 procent wskazało „Utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną”, jako główny powód. Ponad  połowie Internet zastępuje telewizję, oglądają w nim przede wszystkim seriale oraz szukają newsów. W sieci szukamy także inspiracji, porad, rekomendacji czy recenzji.

W przypadku aktywności w Mediach Społecznościowych chodzi nam głównie o relacje z bliskimi. Na drugim miejscu respondenci wymieniają rozrywkę.

Jesteście ciekawi jakie seriale i filmy najczęściej były oglądane na platformie Netflix? Jakie podcasty czy utwory cieszyły się największą popularnością na Spotify? Zajrzyj do raportu po szczegółowe dane.

O tym jak młodzi ludzie korzystają ze smatfonów pisaliśmy już w naszym poprzednim wpisie.